29.10.2020
Будь-який транспортний засіб має потребу в регулярній профілактиці і обслуговуванні. Своєчасне технічне обслуговування (ТО) особливо важливо для комерційної, спеціальної або аграрної техніки, так як подібна техніка постійно піддається великим і тривалих навантаженням. Якщо вчасно не провести обслуговування або не виявити заздалегідь критичний стан будь-якої деталі, це призводить до незапланованих простоїв, непередбачуваним витратам на ремонт, зниженню ресурсу техніки і підвищує ризик аварійності. А якщо техніка нова і на гарантії, за несвоєчасне ТО офіційний дилер може позбавити гарантії. Як наслідок, власники автопарку несуть великі фінансові втрати, часто не розуміючи причини подібних ситуацій. Так що, своєчасне ТО — це дуже важливий захід, який впливає на ефективність роботи автопарку і загальну прибутковість бізнесу.
Але як йдуть справи в 2020 році у більшості українських автопарків з контролем своєчасності ТО?
ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОПАРКУ ЗА ЗАПИСОМ МЕХАНІКА
Для початку давайте розглянемо класичну модель планування проходження ТО, перевірок і заміни витратних матеріалів. Більшість автопарків роблять це на підставі вказівок механіка, який веде облік виконаних і планує графік необхідних робіт з техобслуговування. При цьому «коректно
З якоюсь періодичністю відбувається фізичний огляд показників пробігу або мотогодин по одометру, дані записуватися в блокнот, потім механік звіряє їх з необхідним інтервалом сервісу та показниками пробігу або датами попереднього ТО.
Припустимо, у вас парк з 50 + од. сідельних тягачів з рефполуприцепами, у яких природньо різні пробіги і різна завантаженість. На кожній такій транспортній одиниці необхідно своєчасно проводити цілий ряд ТО з різним міжсервісним інтервалом і заміну комплектуючих з різним ступенем зносу. Потреба вести сотні сервісів одночасно призводить до помилок, несвоєчасного ТО і відкриває безліч «можливостей» для махінацій недобросовісного персоналу.
ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОПАРКУ ПО ЧАСУ
Багато операцій з технічного обслуговування в автопарках виконуються від часу експлуатації або за фактом зносу, а не від фактичного пробігу або навантажень. Наприклад, так роблять ТО напівпричепа або фургона, мастило вузлів і заміну шин. Проблема даного методу полягає в тому, що його вартість вище, ніж вартість обслуговування в залежності від використання.
Більш високі витрати зазвичай потрапляють в ці два сценарії:
Наприклад, якби всі на дорозі міняли гальмівні колодки в своїй машині кожні два роки, це могло спрацювати для одних і не спрацювати для інших. Бабуся, яка проїжджає десять тисяч кілометрів на рік, не потрібно міняти гальма так часто, як водієві, який проїжджає 40 тисячі кілометрів на рік і любить поганяти. По суті, кожен сценарій залежить від вашої конкретної ситуації.
ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОПАРКУ СЮРПРИЗОМ
Коли на ранковій планерці логісти дізнаються, що запланований ними в рейс автомобіль відправлений механіком на ТО або ремонт і не може бути поставлений на маршрут — це неприємний сюрприз. При цьому відвантаження вже розплановані, в результаті доводитися в авральному порядку все міняти і передомовлятися з замовниками. Знайома ситуація? Особливо актуально для міжнародних автоперевізників, коли транспорт їде на 1-2 місяці в рейс, тому всі майбутні сервісні роботи краще зробити заздалегідь і на місці, так як це буде дешевше і швидше.
Все це призводить до того, що більшість автопарків витрачають занадто багато на технічне обслуговування, навіть не усвідомлюючи цього.
РІШЕННЯ: ДИНАМІЧНЕ ВІДСТЕЖЕННЯ ГРАФІКА ТО
Спланувати і проконтролювати сервісні роботи на вашу автопарку можна за допомогою динамічного відстеження графіку ТО і сервісів. Такий функціонал доступний в модулі техобслуговування системи UMT.
Модуль в автоматичному режимі відстежує і повідомляє про наближення будь-яких планових сервісів по кожному транспортному засобу, а також веде історію виконаних робіт та вартості.
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?
Модуль техобслуговування — це програмний продукт, до якого мають доступ користувачі системи управління автопарком UMT.
Додаток пропонує облік всіх типів робіт, послуг і запчастин, а також витрат на кожну деталь, автомобіль і навіть пройдений кілометр. Модуль покаже, які типи робіт проходять в підконтрольних автопарках, з якою періодичністю і у скільки це все вам обходиться.
Контроль техобслуговування
У системі UMT ви побачите:
Вся ця інформація доступна в списку об’єктів і по кожній машині в автопарку.
Сервіси
Керуючий автопарком бачить, що належить зробити, коли, які запчастини використовувати, скільки це коштує і який результат. Коли Сервіс призначається для техніки — виконання цих робіт реєструється в системі.
Інтервали
Інтервал можна сприймати як шаблон для груп робіт, які потрібно реєструвати для однієї або декількох машин з певною періодичністю. Функція Інтервалу — автоматично створити Сервіс та повідомити про це керівника автопарком, який відправляє машину на СТО і контролює роботи.
Повідомлення
Про всі сервіси – створені, прострочені, виконані і відхилені — розкажуть повідомлення. У них ви не тільки побачите, що сталося, але і зможете швидко перейти до сервісу — перевірити, відредагувати, змінити статус або просто переконатися, що все йде за планом.
Багато наших клієнтів уже почали використовувати модуль техобслуговування UMT і дуже задоволені отриманим ефектом. Ми зібрали інформацію про практичну користь динамічного відстеження ТО і ось що отримали:
ЕФЕКТИ
Менше помилок:актуальна інформація про техніку, яка вже простоює або найближчим часом відправляться на СТО дозволяє мінімізувати збої у виробничому процесі і своєчасно планувати техніку як для виконання робочих завдань, так і для сервісу.
Зниження непередбачених поломок: своєчасне ТО дозволяє заздалегідь попередити поломку техніки і знизити ризики аварійності. Як наслідок — скорочуються витрати на ремонти, незаплановані простої, підвищується доступність техніки та безпека учасників дорожнього руху.
Зниження експлуатаційних витрат: аналіз витрат і тимчасових витрат на сервіс дозволяє виявляти точну картину з обслуговування техніки, зафіксувати заплановані простої з вини постачальників або персоналу.
Працюючи з цими даними, ви розумієте де і як поліпшити ремонтні процеси в вашому автопарку, від якого транспорту, можливо, варто повністю відмовитися на користь більш вигідного за вартістю володіння.
Якщо ви хочете отримувати такі ж ефекти і розширити використання телематики для свого автопарку, підключившись до модуля техобслуговування UMT, пишіть нам на пошту sales@umt.ua.
До речі, для всіх наших замовників ми повністю впроваджуємо модуль техобслуговування під ключ. Це означає, що ми налаштовуючи перелік необхідних сервісів і інтервалів обслуговування для кожного типу техніки під конкретну специфіку роботи парку техніки, підв’язуємо в систему ваш транспорт і проводимо навчання для персоналу. Залишається тільки користуватися і скорочувати витрати на техосблуговуванні.