14.01.22
Підключений автопарк генерує масу даних про фактичні показники роботи техніки або стаціонарних об’єктів, наприклад: пробіг по GPS або по одометру, час роботи водія та техніки, видачу та витрату палива. Але що зазвичай відбувається далі із цими, необхідними для обліку та аналітики даними? На багатьох підприємствах нічого не відбувається, максимум використовується для звіряння. А звітність береться з паперових носіїв, заповнених вручну водієм або механіком в Exel, потім ці дані переносять руками в інші IT системи підприємства, наприклад при заповненні шляхових листів в 1С.
До чого ж тут футболісти, подумаєте ви. Але уявіть собі, що бізнес-підприємство з автопарком – це як професійна футбольна команда, а кожен водій та його вантажівка – це футболіст. Сучасні команди під час тренувань, і особливо під час гри, використовують спеціальні фітнес-трекери, які фіксують безліч різних показників по кожному гравцю, наприклад: скільки кілометрів пробіг конкретний футболіст за всю гру, якою була максимальна швидкість, дистанція спринтів і коли починав втомлюватися. Ці дані автоматично надходять у спеціалізовані IT системи для статистики та аналітики, де розраховується ефективність та коефіцієнт корисності кожного футболіста. Такі системи допомагають тренерським штабам аналізувати дії кожного гравця чи команди загалом, і навіть приймати рішення з урахуванням конкретних показників. Не виключаємо, що дані від фітнес-трекерів вже використовують прямо під час матчу для коригування тактики гри та при розрахунку заробітної плати футболістам. Але якби тренерський штаб команди діяв, як класичне бізнес-підприємство з автопарком, то процес був би іншим. GPS трекери використовувалися б, але після гри та тренувань кожен футболіст повинен був заповнювати певну паперову форму, типу «шляховий лист», і здавав би раз на місяць цей стос паперів у тренерську. Потім помічники тренера 2 дні звіряли заповнені дані у цій формі з даними від трекерів у системі моніторингу футболіста, і ще тиждень руками переносили дані з IT системи моніторингу або вказаних у шляховому листі (хто як вирішить) до іншої IT системи статистики та аналітики показників. Тримай, тренер, звіт та аналітику з гри через 1,5 місяць. Очевидно, що при доступності сучасних технологій так не ефективно, дорого і найголовніше довго, чи не так? Поки зведеш усі циферки, вже може бути не актуальним.
Повернемося до автопарків, які з точки зору використовуваних IT систем, трохи складніші за футбольні команди. Як правило, будь-який автопарк середнього чи великого бізнесу змушений використовувати різні IT системи, це ERP типу 1С, особистий кабінет мережевої АЗС, TMS для планування маршрутів, BI аналітика, транспортні біржі, інші галузеві системи та ту саму телематику. Тому дуже важливо об’єднувати потік даних між усіма цими існуючи наявними системами та мінімізувати переписування чи вписування будь-яких показників вручну персоналом. Плюс дані телематики це цифрова основа створення окремих сервісів компанії з автопарком, наприклад особистого кабінету клієнта, якому доставляється товар.
Взаємопов’язаність компонентів цифровізації бізнесу
Щоб дані про показники роботи парку техніки автоматично потрапляли у вашу облікову систему, наприклад 1С, або будь-яку іншу корпоративну IT систему, і перетворювалися там потім на цінну бізнес-інформацію, необхідно три простих речі:
1. Дані мають бути у цифровому вигляді, тобто необхідно використовувати систему телематики у своєму автопарку.
2. Дані повинні бути інтегровані з іншою вашою IT системою. Добре, що у будь-якої сучасної телематичної платформи все для цього є – API або REST, а професійний інтегратор вам це швидко зробить.
3. Дані мають бути стабільними та достовірними, інакше немає сенсу їх використовувати. Як кажуть айтішники “сміття на вході – сміття на виході”, звичайно вам такого не потрібно. У цьому випадку це питання комплексного застосування системи телематики, надійного устаткування та якісного сервісу від інтегратора.
А хто володіє інформацією, той керує ситуацією. Або не керує, якщо не має достовірної та оперативної інформації.
Наприклад, 80% наших клієнтів із середнього та великого бізнесу вже використовують дані системи UMT для автоматичної передачі їх в іншу IT систему або відразу в кілька. Ось деякі практичні приклади таких інтеграцій, які дозволять вам подивитися на систему телематики трохи ширше, ніж просто на контроль факту чи функцію нагляду.
АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗАПОВНЕННЯ ШЛЯХОВОГО ЛИСТА.
Для того, щоб скоротити час на обробку шляхових листів, мінімізувати людський фактор і максимально точно розраховувати експлуатаційні витрати, ми реалізуємо інтеграцію системи телематики UMT та облікової системи 1С.
Дані про ТЗ, що відображаються в системі UMT, синхронізуються з обліковою системою і, як результат, клієнт у своїй 1С бачить структуровано заповнений шляховий лист з інформацією:
З ручної роботи залишається лише вибрати транспортні засоби/водіїв у 1С та натиснути кнопку сформувати.
Дані із системи UMT, які автоматично заповнюються у шляховому листі
ПЛАН – ФАКТ ВИКОНАННЯ МАРШРУТНИХ ЗАВДАНЬ ОНЛАЙН.
Один з наших клієнтів має широку мережу роздрібних точок, тільки в Києві їх понад 50 тисяч, а загальний автопарк 1000+ одиниць легкотоннажних вантажівок доставки. Маршрутні завдання з доставки продукції формуються в 1С. Для контролю відхилень по ходу виконання маршруту та своєчасності прибуття на точку доставки було виконано двосторонню інтеграцію системи UMT та 1С клієнта:
Крок 1. У систему UMT з 1С передається планове маршрутне завдання, включаючи дані: автомобіль, маршрут, точки, планова послідовність проходження точок, плановий час прибуття на точку та час виїзду.
Крок 2. Сервер UMT в онлайні контролює відхилення за фактом виконання маршрутного завдання автомобілем доставки. Фіксується фактичний маршрут, зупинки, відвідування або запізнення на точку доставки, а вся інформація передається онлайн до 1С.
Крок 3. В обліковій системі 1С в режимі реального часу відображається план-фактне порівняння за кожним маршрутним завданням: пробіг, послідовність відвідування точок, кількість відвіданих точок, своєчасність відвідування, час вивантаження на кожній точці, температура в рефрижераторі на кожній точці вивантаження та поточний статус відвідування (вчасно, раніше чи пізніше тимчасового вікна, не відвіданий, спізнюється).
Таким чином, диспетчер або логіст у своїй робочій 1С управляє та контролює всією ситуацією в процесі виконання маршруту, а у разі будь-якого відхилення може оперативно відреагувати. Такий сервіс дозволяє бізнесу забезпечувати своєчасність доставки та високу якість обслуговування своїх торгових точок.
Відображення в 1С план – факт виконання доставки на торгову точку
Додатково була реалізована синхронізація торгових точок між 1С в UMT. Коли їх десятки тисяч – це конче необхідно. Тепер якщо продавці та логісти додають, видаляють або змінюють розташування торгових точок у своїй обліковій системі 1С, актуальна база торгових точок автоматично синхронізується із системою UMT.
Нова торгова точка (синхронізована) та відвідування машини точки доставки
ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ КЛІЄНТА ЛОГІСТИЧНОЇ КОМПАНІЇ.
Щоб доставляти термозалежні вантажі в міжнародну рітейл-мережу необхідно жорстко дотримуватися температурних режимів транспортування та своєчасності кожної доставки. Один з наших клієнтів, компанія, що надає FTL доставку для рітейлу, вирішила піти далі та запропонувати своїм замовникам екстрасервіс на базі телематики UMT. На власний автопарк було встановлено телематичне обладнання з контролем температури у рефрижераторі, а для найманих рефперевізників почали використовувати мобільний комплект обладнання: бездротові Bluetooth температурні датчики та автономний GPS термінал. Також було реалізовано особистий кабінет клієнта логістичної компанії (вантажоодержувача). Таким чином персонал рітейл-мережі почав отримувати актуальну інформацію щодо доставки кожного свого замовлення без будь-яких зізвонів, паперів або месенджерів. В особистому кабінеті клієнта в онлайні відображається температура транспортування вантажу по всьому маршруту, сам маршрут, час виїзду зі складу, час прибуття на розвантаження, інформування при прибуття вантажу на склад магазину або у разі відхилень, а також статистика за виконаними доставками. Для реалізації подібного сервісу дані із системи управління автопарком UMT автоматично передаються в ERP логістичної компанії та далі відображаються в окремій хмарній системі особистого кабінету клієнта.
У результаті логістична компанія вирішила собі цілий комплекс завдань:
А рітейл-мережа отримала структуровану простежуваність доставки своїх замовлень у режимі реального часу, що спростило процеси комунікації між рітейлером і логістичним постачальником. Але найголовніше, подібний сервіс гарантує для рітейл-мережі свіжість та своєчасність попадання продукції на полиці своїх магазинів.
Такий комплекс інтеграцій розкриває перед бізнесом додаткові ефекти застосування транспортної телематики. Автоматизуючи потік даних про роботу автопарку, вам стає набагато легше вести облік, контролювати витрати або підвищувати якість доставки. Це робить ваш бізнес більш конкурентоспроможним, а процеси — швидше.
Щоб дізнатися більше про можливості інтеграції для вашого автопарку, зв’яжіться з нашими фахівцями (sales@umt.ua, 067 430 72 72) та підписуйтесь на наш Telegram-канал.