18 жовтня 2019 року
У багатьох країнах держава докладає чималих зусиль для контролю незаконного перевезення товарів та продуктів. У 2018 році в Польщі прийнято нову редакцію закону, яка дозволяє його запобігати.
У статті – подробиці того, як система UMT допоможе вам дотримуватись вимог польського законодавства.
Передісторія
15 червня 2018 року польський Сейм (нижня палата парламенту) прийняв поправки до закону “Про систему моніторингу автомобільних перевень вантажів”, згідно з якими на перевізників накладаються нові зобов’язання.
Відповідно до прийнятого документа при транспортуванні, так званих, чутливих товарів (не вироблених чи вироблених у недостатніх обсягах у державі, мають соціальну значимість), перевізники зобов’язані надавати дані про місцезнаходження транспортних засобів по всьому маршруту прямування до системи моніторингу SENT. У перелік таких товарів входять паливно-мастильні матеріали, спиртовмісні продукти, тютюн та деякі інші.
Правило поширюється як на польські, так і на іноземні компанії, що перевозять згадані в переліку товари територією Польщі. Причому не важливо, чи почалося транспортування на території країни, чи ТЗ йде транзитом. Іншими словами, SENT отримує дані місцезнаходження при пересуванні транспортного засобу лише усередині польських кордонів.
SENT діє з 2017 року, і вже не вперше до закону про використання цієї платформи ухвалюються поправки. Спочатку її було створено польським урядом для вирішення проблеми ухилення від сплати ПДВ.
Закон почав діяти 1 жовтня 2018 року. Проте до 1 січня 2019 року ні перевізники, ні водії не відповідали за його порушення. З 1 січня 2019 року на порушників накладається штраф у розмірі 5 000 €.
Система UMT і SENT
Ми подбали про наших клієнтів та інтегрували систему UMT з польською платформою SENT.
Згідно з новими правилами, якщо пристрій, що передає дані про місцезнаходження (GPS трекер або телефон/планшет з мобільним додатком SENT), не працює більше однієї години, водій повинен негайно зупинитися на найближчій стоянці або придорожньому майданчику. Продовжити рух можна тільки після ремонту приладу або перевантаження товару в інший ТЗ з пристроєм, що коректно працює.
Якщо передавати дані в SENT через систему UMT, установка згаданої вище мобільної програми не потрібна. Так ви уникнете проблем, які можуть виникнути через розрядженні батареї (коли водієві доведеться зупинятися і якось розбиратися з ситуацією) або самого водія, який може взагалі забути включити додаток.
Все, що вам потрібно – це GPS-термінал, підключений до системи UMT, який дозволить водієві не відволікатися на телефон та мобільний додаток.
Як це працює для перевізників
Якщо перевізник є клієнтом UMT, процес підключення автоматичної відправки даних до системи SENT виглядає так:
1. Зареєструватись на платформі електронних послуг митної служби PUESC.
2. Зв’язатися з тех.підтримкою UMT, щоб отримати інформацію, необхідну для заповнення форми 470: ID оператора, пароль перевізника, ID транспортного засобу. Потім внести всі дані в форму:
3. Перевірити статус заявки SENT на сайті PUESC.
Більше подробиць роботи в системі SENT шукайте в розділах FAQ та «Загальна інформація» на сайті митної служби Польщі.
Для більшості компаній, включаючи логістичні, така опція допоможе уникнути проблем з іноземним законодавством і забезпечить спокій під час доставок.
Якщо у вас ще залишилися питання щодо роботи з системою SENT, надсилайте їх нашим технічним фахівцям на пошту support@umt.ua.