Зв'язатися з нами
Проекти

10 розумних способів скоротити витрати на паливо в автопарку

02.03.2021

Ми зібрали список рекомендацій, які на нашу думку, допоможуть знизити витрати на паливо і поліпшити роботу автопарку в цілому.

Кожне підвищення цін на паливо або зниження прибутковості бізнесу підштовхує власників і керівників автопарків шукати нові способи скоротити витрати на пальне.

Є кілька варіантів зробити це: дорогий та розумний.

Перший має на увазі оновлення всього автопарку. Нові машини можна вибрати з більш економічною витратою, до того ж новий автомобіль, це завжди новий автомобіль. Але в нинішній час – це важко назвати економією і навряд чи багато хто зможе дозволити собі істотне оновлення парку техніки.

Розумний спосіб — це почати використовувати не задіяні резерви паливної ефективності існуючого парку транспортних засобів. Повірте, такі резерви є в кожному вітчизняному автопарку. І в вашому теж. Тому, скоротити витрати на паливо ви можете вже сьогодні.

Резерви криються в причинах завищених паливних витрат, на які можна вплинути без істотних фінансових інвестицій. Є три основні групи таких причин: 1) залежні від технічного стану машини; 2) експлуатаційні; 3) організаційні.

Працюючи над усунення причин перевитрат, ви можете істотно знизити фінансові витрати на паливо, а це десятки або навіть сотні тисяч доларів річної економії в розмірах автопарку. Ось 10 кроків для скорочення витрат на ПММ, які під силу кожному.

 

1. Почнемо знизу. Переконайтеся, що ваші шини накачані належним чином.

Правильно накачані шини економлять паливо в середньому від 0,6% до 5%. Навіть при самому найменшому відхиленні збільшується витрата, погіршується керованість і стійкість автомобіля.

На тиск в шинах також впливає температура повітря. При кожній зміні або при сильному перепаді температур не забувайте перевіряти стан коліс.

Система управління автопарком UMT дозволяє забезпечити дистанційний онлайн контроль тиску та температури в шинах за допомогою підключення датчиків TPMS (Tire Pressure Monitoring System). Для оперативної реакції дані від датчиків можуть виводитися водієві на окремий дисплей або в мобільному додатку, що дозволить вчасно відреагувати на критичні відхилення і оперативно виправити ситуацію.

2. Не перевищуємо. Встановіть обмеження швидкості і круїз-контроль.

Зниження і обмеження швидкості — ще один спосіб скоротити витрату палива. Введення обмежень швидкості в управління автопарком може бути корисним, якщо водії перевищують оптимальні швидкісні режими. Нижчі швидкості вимагають меншої кількості палива, що в кінцевому підсумку призводить до менших витрат. У той час, як швидке водіння може збільшити споживання пального на 20 – 40%.

Система UMT допоможе водіям знизити витрату палива, нагадуючи їм про необхідність зменшити швидкість і не перевищувати допустиму. Додатково на вашу техніку можливо встановити і підключити пристрій для примусового обмеження швидкості Dynamic Speed Limiter або круїз-контроль  з індивідуальними налаштуваннями, який працює за принципом «відсікателя».

Звіти в системі UMT дозволяють менеджерам швидко дізнатися: які водії порушують швидкісний режим; % Руху на круїзі (наприклад, для сідельних тягачів в магістральних перевезеннях, чим більше% використання круїз – контролю, тим менше витрата); продуктивність руху і як ці фактори впливають на витрату палива або перевитрата. Детальніше тут — Модуль контролю якості водіння UMT.

3. Проводьте сервіс та профілактику вчасно. Контролюйте технічний стан техніки.

Незалежно від марки, типу двигуна і трансмісії, при наявності серйозних несправностей в техніці, витрата палива може істотно вирости. Часто буває, коли власники або не знають про несправності, або продовжують експлуатацію свідомо. Тому, якщо вас турбує витрата палива, варто перевірити чи виконувались в дійсності регламентні сервіси, провести діагностику і перевірити паливну апаратуру. А найкращий спосіб мінімізувати несправності — це своєчасно проводити профілактику і технічне обслуговування транспорту.

Для таких завдань підійде модуль техобслуговування системи UMT, який підкаже механіку або керівництву про наближення конкретного планового сервісу по кожному транспортному засобу, а також покаже історію виконаних робіт та вартості.

Більш того, система дозволяє визначити різні несправності транспортного засобу до того, як вони приведуть до серйозної поломки. За допомогою підключення до CAN-шини з’являється можливість віддалено отримувати параметри показників з бортового комп’ютера, сервісні помилки і оперативно реагувати для усунення.

4. Знизьте опір повітря

Чим нижче коефіцієнт аеродинамічного опору, тим менше витрачається потужностей під час їзди і відповідно знижується витрати палива.

При високих швидкостях на подолання опору повітря автомобіль витрачає половину палива, що спалюється. Тому, якщо вийде скоротити динамічний опір, значить витрату можна так само помітно знизити. Наприклад, багато перевізників використовують спойлер і бічні обтічники на кабінах своїх вантажівок, що економить 5-10% палива.

Є й інші способи знизити опір повітря, менш популярні у нас, але не менш ефективні:

Система UMT дозволяє оцінити ефективність використання і настройки різних аеродинамічних обважень для кожного типу транспортного засобу у вигляді точних показників витрати палива до і після застосування при ідентичних умовах експлуатації.

5. Підвищуємо культуру водіїв. Обмежте агресивне водіння.

Агресивне водіння, включаючи перевищення швидкості, різкі прискорення / гальмування і експлуатація на завищених оборотах призводить до більшої витраті палива.

Важливо змінити звички водіїв, щоб підвищити економічність техніки. Агресивне водіння збільшує витрату палива на 20-30%.

Модуль контролю якості водіння UMT допоможе вам оцінити рівень водіння ваших водіїв, зіставити його з фактичними витратами і бути в курсі всіх позаштатних ситуацій. Використовуйте контроль якості водіння в поєднанні з програмою навчання ваших водіїв. Наприклад, тільки завдяки правильному стилю їзди водій сідельного тягача може знизити витрату палива на 5%.

6. Плануйте маршрути. Не допускайте перевищення пробігу і перевантажень.

Часто упускається з виду фактор неефективного використання палива — це неоптимальні маршрути. Якщо стоїть завдання відвідати безліч точок, а маршрути формуються і контролюються вручну або в Ексель, скоріш за все ви стикаєтеся з перевищенням пробігу, нерівномірним завантаженням транспорту і перевитратами палива на 5-10%, навіть не усвідомлюючи цього.

Затори на дорогах – схожа проблема. Потрапляючи в затор, ви перевитрачаєте 10-30% палива, в залежності від часу, на яке застрягли.

На жаль, на якість доріг і затори ми не можемо впливати.Але з маршрутизацією UMT ви можете автоматично формувати оптимальні маршрути доставки на необмежену кількість точок, скоротити загальні пробіги, а також допомогти своїм водіям уникати поганих або сильно завантажених доріг. А за допомогою зчитування з CAN шини вагових параметрів або установки датчиків навантаження на вісь, диспетчеру і водієві доступна детальна інформація про осьові навантаженнях автомобіля і вазі вантажу на борту, що допомагає уникнути перевантажень.

7. Заправляйтеся на власній автобазі за оптовими цінами.

Якщо ваш автопарк споживає понад 5 тонн палива на місяць і дислокується в одному місці, є сенс розмістити на власній території відомчу або мобільний АЗС. По-перше, так ви отримаєте аналогічне за якістю паливо за нижчою ціною в порівнянні з оптовими цінами на мережевих АЗС. Економія 3-4 грн. на кожному літрі — хороші гроші. По-друге, ви мінімізуєте порожні пробіги транспорту до найближчої дозволеної АЗС. По-третє, так простіше контролювати якість палива, що поставляється, що також впливає на витрату і ресурс техніки і відповідно витрати. Насправді, при місячному споживанні палива 100 тонн і більше, встановлення власної заправки з паливними резервуарами окупаються за 2-3 місяці.

Рішення UMT з модернізації та підключення ТРК дозволяють автоматизувати і спростити цілий ряд процесів при використанні відомчих АЗС:

Ви можете підключити і модернізувати будь-яку відомчу АЗС, паливозаправник, куб або резервуари зберігання палива.

8. Перестаньте мириться з крадіжкою палива.

Паливо — це ліквідний товар, який легко перевести в готівку. Тому якщо ви не контролюєте весь ланцюжок руху ПММ на вашому підприємстві, то у вас можуть красти від 10% до 40% пального, за яке ви платите. Контроль палива не може обмежуватися «лінійкою» в баку або зчитуванням витрати на техніці, адже махінації і помилки з ПММ можуть виникати на кожному етапі паливного циклу.

Більше половини українських автопарків досі терплять корпоративну крадіжку ПММ. Одна з причин чому керівники і власники компаній все знають, але нічого не роблять, це нерозуміння реальних розмірів втрат в грошах через паливні махінацій персоналу або постачальників. Оптимально почати наступним чином, особливо актуально для великих автопарків:

А) Проведіть аудит процесу обліку палива на підприємстві. Детальніше тут – Паливний аудит.

Б) Дізнайтеся різницю між фактичними витратами та поточними нормами списання.

Ви можете це зробити тривалими контрольними вимірами або встановити паливні датчики на кілька найбільш поширених типів техніки і проаналізувати показники протягом місяця.

В) Оцініть непрямі втрати через крадіжки палива.

Наприклад, не включивши холодильний агрегат, коли це необхідно, призводить до порушення температурного режиму в процесі транспортування і псуванню продукції на мільйони гривень. Або не повністю заглибити в ґрунт плуг причіпного обладнання, це призведе до порушення технології обробки поля і зниження врожайності на мільйони гривень. Часто непрямі втрати можуть бути набагато більше прямих втрат на паливі.

Г) Розрахуйте сумарну різницю «витоку» в грошах на весь автопарк, зіставте вартість рішення по контролю палива з прямими і непрямими втратами, оцініть фінансові ефекти і термін повернення інвестицій. Так у вас з’явиться конкретна ціна не використовуваного резерву по контролю палива або як ще називають — вартість ігнорування COI. Як правило, вартість якісного вирішення контролю палива в рази менше річних фінансових втрат через його відсутність, а окупність становить від 3 до 6 місяців.

Д) Підключіть в єдину IT-систему всю вашу паливну інфраструктуру для автоматичного контролю та обліку руху палива на підприємстві.

Контроль ланцюга  руху палива на підприємстві

Автоматичний контроль та облік в онлайні:

1а: Надходження та залишки палива в резервуарах АЗС або ємностях зберігання, включаючи обсяг палива в кожній цистерні, щільність палива, температуру палива, рівень підтоварної води, масу палива.

1b: Інтеграція з паливними картками АЗС, наскрізна звітність за обсягом, часом та місцем списаного на мережевих АЗС – отриманого палива технікою.

2а: Обсяг переміщення палива із резервуарів зберігання на промислові об’єкти.

2b: Звітність заправок на відомчих АЗС за обсягом, часом та місцем виданого палива в кожен паливозаправник.

2С: Наскрізна звітність заправок з мобільного паливозаправника за обсягом, часом та місцем виданого палива – отриманого палива технікою.

3: Витрата палива та показники впливу на економічність.

4: Наскрізний аналіз руху палива «кому, коли, де і скільки палива видано – скільки отримано в бак ТЗ – скільки злито з бака – витрата /перепал/економічність – залишок у баку».

5: Автоматична передача даних про рух палива в систему ERP 1С, систему BI аналітики, TMS або інші.

9. Впровадьте систему мотивації персоналу і заохочуйте економічну експлуатацію техніки.

Інша найбільш поширена причина відмови від реального контролю палива — страх водійського бунту і не бажання займатися змінами.

Чесно і продуктивно працювати будуть люди, коли є дві тісно взаємопов’язані складові: правильний контроль і мотивація. Більш того, не варто впроваджувати систему контролю палива без системи мотивації.

Перш за все перевірте чи відповідає рівень заробітної плати ваших водіїв (або механізаторів, комбайнерів, машиністів) середньоринковим в вашому регіоні і галузі. Якщо вони не в ринку і ви почнете вимагати від персоналу чесного і економічного відношення до витрати палива, то зіткнетеся з жорстким саботажем або люди просто почнуть іти.

Якщо зарплати низькі — піднімайте їх до рівня, впроваджуйте KPI за продуктивність і результат, тут без варіантів. Маючи на руках цифри ринкових і поточних зарплат, а також суму невикористаного резерву через відсутність системи контролю палива, ви легко порахуєте економічну доцільність такого кроку.

Заохочуйте економічну експлуатацію та працюйте з аутсайдерами паливної ефективності. Наприклад, досить поширена практика виплати 50% від економії палива, це коли фактичні витрати за даними телематики виходять менше встановленої чесної норми. Або щомісяця формувати рейтинг водіїв по економічності (наприклад показник л / 100 км. по однотипній техніці) і кращим 10-ти видавати премію. І компанії добре, і водій задоволений, і правильний змагальних дух з’являється.

Важливо усвідомити — коли керівництво вдає, що платить, а водій робить вигляд, що не краде паливо або ще щось, бізнес завжди буде в програші від такої моделі.

10. Працюйте з правильним партнером по телематиці.

Уявіть, що ваш бізнес — це гоночний автомобіль зі своїми особливими деталями, двигуном і командою обслуговування. Погодьтеся, складний і дорогий механізм, для якого навряд чи варто використовувати стандартні деталі з автобазару або заправлятися де попало, аби подешевше. Так ось, інформація в сучасному світі — це паливо вашого бізнесу. Від того наскільки воно якісно підібрано, буде залежати швидкість руху, ресурсостійкість, витрата, дальність ходу і як наслідок — досягнуті результати вашого бізнесу в порівнянні з конкурентами (якщо звичайно ганяєте ви не одні на трасі).

Транспортна телематика дає максимальні ефекти автопаркам тільки тоді, коли дані від датчиків і пристроїв перетворюються в корисну бізнес-інформацію. А це роблять перш за все люди. Тому, від вашого вибору телематичного партнера залежить заправляєте ви свій болід сирою нафтою або отримуєте високоякісне підготовлене паливо + ще одного цінного учасника своєї команди, який підкаже і допоможе як використовувати це паливо (дані) найбільш кращим чином. Вибір завжди за вами.

Це самі основні кроки, які варто почати робити прямо зараз. А тепер питання «На вашу думку, ви зможете це зробити самостійно і скільки часу вам для цього потрібно?». Якщо відповідь «Так, швидко», то ви круті і ми вами пишаємося. А якщо відповідь «Ні» або «Не знаю», тоді шукайте партнерів, які допоможуть вам досягти потрібних результатів.

 

Ігор Бойко,

комерційний директор UMT

Поділитися

Зв'язатися з нами

    +380675222555

    Служба супроводу
    support@umt.ua

    Відділ продажів
    sales@umt.ua

    Вакансії

      Наша підтримка працює 24/7