Коли робота надихає або швидка холодна логістика для кожного

Коли робота надихає або швидка холодна логістика для кожного

Коли робота надихає або швидка холодна логістика для кожного

Керівник відділу установок UMT Антон Манич, а у вільний час – бджоляр, неймовірно талановита людина. Завдяки робочим потужностям він прокачав своє хобі  і можливо знайшов новий напрямок для розвитку компанії.

Щоб розширити географію доставки маточного молочка і бути впевненим у незмінності його свіжості під час та після транспортування, Антон створив спеціальні термобокси  з функцією онлайн контролю температурного режиму. Його ідею можливо використовувати не тільки для продуктів бджільництва, а й для швидкого перевезення негабаритних товарів, потребуючих контрольованої холодної логістики: медикаментів та вакцин, органічної косметик та навіть органів для трансплантації.

Чому вони такі класні, читайте нижче у статті Антона.

Дане дослідження може бути корисним для тих хто займається перевезенням продукції, яка потребує додержання певних температурних умов зберігання та транспортування.

Такі продукти бджільництва як маточне молочко та трутневий гомогенат, які я здобуваю на своїй пасіці, потребують жорстких температурних умов зберігання. Відразу після здобуття, зазначені продукти заморожую безпосередньо на пасіці. Потім вони перевозяться в термобоксі або термосумці додому.

В подальшому, дані продукти відправляються транспортною компанією в термобоксі, обов’язково з акумуляторами холоду, кінцевим споживачам.

Маточне молочко

Трутневий гомогенат 

Питання, яке було поставлено зразу -  на скільки довго термобокс зможе втримати мінусову температуру, оскільки розморожування маточного молочка та трутневого гомогенату не бажане, задля збереження їх біологічної активності.

Перші термобокси я робив із звичайного пінопласту, товщиною стінки 40мм, потім 50. Пінопласт різав на циркулярному станку з вибіркою четвертей, збирав на герметик. Проводив контрольні заміри цифровим термометром з вимірювальним елементом на проводі. Точні цифри не збереглися, але час зростання температури до 0°С був незадовільним. Потім я зробив додаткову термоізоляцію всередині та ззовні, використовуючи спінений поліетилен з фольгуванням (фольгоізол), товщиною 3-4мм. Після чого зробив повторні заміри і результати були кращими -  через 24 години температура була близько 0°С.

Термобокс зі звичайного пінопласту

В цьому році почав робити термобокси з екструдованого пінополістиролу 50мм + фольгоізол.

Термобокси з екструдованого пінополістиролу

Так ось, маючи на руках температурні датчики, які працюють по бездротовій технології BLE, вирішив зробити нові тестові вимірювання. Три температурних датчики BLE були підключені до трекера FMB125, інтервал фіксації температури 1хв. Датчики розміщувались на дні термобоксів. Також є можливість дивитись температуру через мобільний додаток приймаючи сигнал з датчика по Bluetooth.

Бездротові температурні датчики 

Вимірювання №1:

- Термобокс №1 з екструдованого пінополістиролу 50мм, об’єм 4,2л. + 5 АКБ холоду вагою 400гр. кожен;

- Термосумка + 5 АКБ холоду;

- вимірювання температури в кімнаті.

АКБ холоду були охолоджені до температури -19°С.

 

Порівняння термобоксу з екструдованого пінополістиролу зі звичайною термосумкою

Температура досягла 0°С через:

- Термобокс – 19год. 45хв.;

- Термосумка – 2год. 55хв.

Температура в кімнаті коливалась в межах 25,4÷30°С, середнє значення - 28,6°С.

На графіку видно не лінійність зростання температури, зразу стрімко зростає, потім уповільнюється.

Вимірювання №2, АКБ холоду були охолоджені до -21°С:

- Термобокс№2 – з екструдованого пінополістиролу 50мм, об’єм 10л. + 6 АКБ холоду + дві пляшки по 0,9л. з льодом;

- вимірювання температури в кімнаті.

Температура в Термобоксі№2 досягла 0°С через 18 год.

Температура в кімнаті коливалась в межах 24÷27,2°С, середня - 26,5°С.

Вимірювання №3, АКБ холоду були охолоджені до -21°С:

- Термобокс№1 з екструдованого пінополістиролу 50мм, об’єм 4,2л. + 5 АКБ холоду;

- Термобокс№3 з звичайного пінополістиролу 50мм, об’єм 4,2л. + 5 АКБ холоду;

Температура досягла 0°С через:

- Термобокс №1– 27год., 30хв.;

- Термобокс №3– 15год.;

- Температура в кімнаті коливалась в меах 24,4÷27°С, середня - 26,3°С.

Дане вимірювання було продовжено і через 78 годин температура в Термобоксі№1 складала 2°С, потім стрімко почала зростати.

Цікаво, що Термобокс№1 брав участь в першому і третьому вимірюванні з однаковою кількістю АКБ холоду, а час підняття в ньому температури до 0°С суттєво відрізняється, в першому випадку час склав 19год. 45хв., в другому - 27год. 30хв., тобто на 7 год. 45 хв. довше. Думаю,ця різниця обумовлена різницею середньої температури приміщення, яка склала 2,3 °С, а також різницею температури, до якої були охолоджені АКБ холоду, яка склала 2°С.

Висновки:

1) Фольгоізол збільшує КПД термобоксу;

2) Доцільно використовувати екструдований пінополістирол;

3) Чим нижче температура навколишнього середовища, тим повільніше зростає температура в термобоксі, і як я зрозумів, залежність не лінійна.

4) Подальша ідея, робити термобокси з ще більшою товщиною стінки або модульну конструкцію (термобокс в термобоксі), та при відправці продукції клієнтам, комплектувати їх температурними датчиками. Відповідно зайшовши на відділення транспортної компанії, клієнт зможе, ще до отримання посилки, за допомогою мобільного додатку (по Bluetooth), перевірити температуру в середині термобоксу, тим самим переконатись щодо дотримання температурних умов транспортування продукції.

Очевидно, що ринок логістики товарів, які потребують додержання певних температурних умов транспортування, буде розвиватись з застосуванням нових бездротових технологій передачі даних, для контролю кінцевими споживачами температурного режиму.

На сьогоднішній день такі компанії як Glovo, надають послуги перевезення продуктів мобільним транспортом (на велосипедах). Відповідно, якщо обладнати їхні термосумки температурними датчиками з технологією BLE, то кінцевий споживач може при отриманні товару, в мобільному додатку перевірити, яка температура товару була в процесі транспортування та на момент доставки.

Поки ви читаєте та розмірковуєте потрібно це вам чи ні, міжнародний перевізник DHL вже активно впроваджує подібні технології на Шрі- Ланці - https://kloudlive.com/refrigerated-transportation-services-in-sri-lanka-dhl/?fbclid=IwAR1y-B4MRSI4NbYxNkO216l7HS-ePiRLdnnwfou-8aJ9Z2JeVlQbO9UlU-c

Антон Манич, керівник відділу установок UMT

 

Тож, якщо ви маєте невелику партію товару, але не хочете наймати цілий рефрежиратор для перевезення і платити зайві гроші, якщо ви виробник органічних продуктів і бажаєте бути завжди впевненим у належній якості доставки та  розширити географію продажів, або вам необхідна вакцина з іншого міста і ви невпевнені у дотриманні температурного режиму при транспортуванні – тепер ми знаємо як вам допомогти.

Поделится новостью: